مجتمع آموزشی دانشگاه شیراز

دبستان دخترانه دانشگاه شیراز

leader98

هيچ ثروتى بالاتر از آرامش خاطر نيست …

پیام مشاوره ای 6

1

اگر دیشب خواب بدی دیدید، شاید فایده‌ای برای‌تان داشته باشد
تحقیقات نشان می‌دهد که ترسیدن در خواب به مهار ترس در بیداری کمک می‌کند.
پژوهش‌های دانشگاهی در سوئیس و آمریکا نشان داده است که مغز در برابر بعضی خواب‌ها واکنش نشان می‌دهد.
آنها دریافتند که خواب‌های بد باعث کارایی بهتر مغز در واکنش به تجربه‌های ترسناک بیداری می‌شود.
هم‌چنین دریافتند که کابوس‌های خیلی ترسناک اثر منفی دارد. به نظرعصب‌شناسان دانشگاه ژنو، بیمارستان‌های دانشگاهی ژنو در سوئیس و دانشگاه ویسکانسین آمریکا، خواب‌ و رؤیا نوعی روش درمانی برای اختلالات اضطرابی است.
♦خواب‌ها؛ آمادگی برای رویارویی با خطرات زندگی واقعی

در این پژوهش به این موضوع پرداخته شد که خواب‌های بد، آن خواب‌هایی که کمی ترسناک است نه کابوس‌های خیلی وحشتناک، می‌توانند برای ما مفید هم باشند.
پژوهشگران بیش از ۲۵۰ الکترود به ۱۸ داوطلب وصل کردند و از ۸۹ داوطلب دیگر هم خواستند که خواب‌ها و رؤیا‌های خود را به طور روزانه یادداشت کنند، آنها متوجه شدند که احساساتی که در خواب تجربه می‌کنیم با احساسات زمان بیداری ما مرتبط است.
این یافته‌ها نشان داد که خواب‌های بد به افراد کمک می‌کند تا "واکنش بهتری در موقعیت‌های ترسناک از خود نشان دهند".
وقتی کسی بعد از دیدن خواب بد بیدار می‌شود، بخشی از مغز او که کار واکنش‌ در برابر ترس را انجام می‌دهد، بسیار فعال‌تر است.

آنها به این نتیجه رسیدند که خواب‌های بد راهی برای آمادگی افراد در برابر ترس‌های زمان بیداری است.
پژوهشگران دریافتند که هرچه بیشتر خواب‌های ترسناک ببینیم، فعالیت منطقهٔ مهار ترس در مغز ما بیشتر می‌شود.
لمپروس پیروگاموروس، یکی از پژوهشگران آزمایشگاه خواب و شناخت دانشگاه ژنو می‌گوید: "ما بخصوص در زمینهٔ ترس کار می‌کنیم. چه بخش‌هایی از مغز وقتی خواب بد می‌بینیم فعال می‌شود."

♦احساسات کابوس
پژوهشگران دریافتند که "ارتباط عمیقی میان احساسات ما در خواب و بیداری وجود دارد"؛ خواب‌های بد راهی برای شبیه‌سازی موقعیت‌های ترسناک و تمرینی برای تجربهٔ موقعیت‌های مشابه در هنگام بیداری است.
آقای پیروگاموروس می‌گوید: "رؤیاها را می‌توان یادگیری و تمرین برای واکنش‌های آینده دانست. آنها ما را برای رویارویی با خطرات زندگی آماده می‌کنند".
اما ترسناک بودن خواب حد‌ و حدودی دارد، وقتی خواب تبدیل به کابوس خیلی ترسناکی بشود، فایدهٔ آن از بین می‌رود و باعث اختلال در خواب و "تأثیر منفی" می‌شود که این اثر تا هنگام بیداری هم باقی می‌ماند و ادامه پیدا می‌کند.
آقای پیروگاموروس می‌گوید: "اگر ترس و هراس در خواب از حد معینی بیشتر شود، اثر مفید خود را به عنوان تنظیم‌کنندهٔ احساسات از دست می‌دهد".
📚 #منبع:bbc
انجمن اولیا،ومربیان فارس

میلاد با سعادت هشتمین اخترتابناک آسمان ولایت وامامت حضرت علی ابن موسی الرضا مبارک باد

275954 252

   کلیپ تصویری دبستان دخترانه دانشگاه شیرازبه مناسبت میلاد با سعادت امام رضا

پیام مشاوره ای 5

2

نقش پدران👨‍💼 در موفقیت دختران 👱‍♀


❤️ روانشناسان، دریافته اند که بسیاری از زنان موفق، پدرانی داشته اند که استعداد آن ها را پرورش داده و باعث شده اند تا از کودکی احساس جذابیت و دوست داشتنی بودن کنند.
به عبارت دیگر وقتی پدران با دختران خود مانند افراد جالب و شایسته احترام و تشویق رفتار می کنند آنها به زنان موفق تری بدل می شوند .
❤️ احساس زنانی که چنین رفتاری از جانب پدر خود می دیدند این بوده که پرورش استعدادها در آنها باعث به خطر افتادن زنانگی نمی شود.
این پدران علاقه زیادی به زندگی دختران خود نشان می دادند و آنها را تشویق می کردند تا بطور فعال به زندگی حرفه ای یا علاقمندی های خود در زمینه سیاست، ورزش یا هنر توجه نشان دهند.
❤️ زنانی که تایید و پذیرش پدر را احساس کرده اند، اطمینان دارند که از سوی دنیا پذیرفته خواهند شد.

پیام مشاوره ای 4

2

ذهن آگاهی
✒️هر گاه احساس کردید که ذهن تان آرام نیست و نگران هستید ،‌ ابتدا عمیقاً عمل بازدم را انجام دهید.
در این تکنیک همیشه با باز دم شروع کنید و تا آنجا که می توانید عمیقاٌ عمل بازدم خود را انجام داده و تمامی هوای موجود در ریه های خود را بیرون بریزید. با این برون ریزی ، احساسات شما نیز بیرون میریزند ، زیرا همه چیز با تنفس شما در ارتباط است. پس از این بازدم عمیق هنگامی که شکم شما به سمت ستون فقرات کشیده شده است ، برای چند ثانیه حبس بازدم داشته و صبر کنید و بعد از آن عمل دم را به طور عمیق انجام دهید. دوباره برای چند ثانیه حبس دم داشته و صبر کنید. مدت زمان توقف میان دم و بازدم در این تکنیک باید مساوی باشد. به همین ترتیب دم و بازدم خود را ادامه دهید و از تنفس خود یک ریتم بسازید.
پس از چند دقیقه احساس خواهید کرد تمامی وجود شما تغییر کرده و حالت مضطرب و نگران گونه قبلی شما ناپدید شده است. شما احساس و حال جدیدی را بر وجود خود حاکم خواهید دید. در این حالت از آرامش زیبایی که تجربه میکنید لذت ببرید.🍃

پیام مشاوره ای 3

 

 

2

مگر چگونه زندگی میکنیم که تا کسی میمیرد
میگوییم راحت شد !!

خانه های بزرگ اما خانواده های کوچک داریم ،
مدرک تحصیلی بالا اما درک پایینی داریم
بی هیچ ملاحظه ای ایام میگذرانیم اما دلمان
عمر نوح میخواهد !!
کم میخندیم و زود عصبانی میشویم

کم مطالعه میکنیم اما همه چیز را میدانیم !
زیاد دروغ میگوییم اما همه از دروغ متنفریم،
زندگی ساختن را یاد گرفته ایم
اما زندگی کردن را نه
ساختمانهای بلند داریم اما طبعمان کوتاه است
بیشتر خرج میکنیم اما کمتر داریم
بیشتر میخریم اما کمتر لذت میبریم
فضای بیرون را فتح کرده ایم اما فضای درون را نه
بیشتر برنامه میریزیم اما کمتر عمل میکنیم
عجله کردن را آموخته ایم
ونه صبر کردن را...!
🔰مگر بیشتر از یکبار فرصت
زندگی کردن داریم...؟!
انجمن اولیا،ومربیان فارس